2 dagen geen internet

23 augustus 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ook dit verslag komt wat later dan het geschreven daar we compleet van de wereld waren in Yosemite, geen internet dus!
Las Vegas dag 2.
Nadat Wouter en Sanne hadden uitgecheckt hebben we samen in ons hotel ontbeten en zijn we naar de Hooverdam gereden. Een ritje van ongeveer 3 kwartier. Daar aangekomen werd de hele camper nagekeken op eventuele wapens cq explosieven in verband met veiligheidsmaatregelen. Wel bijzonder zo'n beambte die de hele camper doorgaat. Bij de Hooverdam wat rondgelopen en gekeken, Laura was niet zo lekker te pas, het was nog steeds erg warm. De ochtend begon al met 42 graden. Vervolgens weer terug naar het hotel, daar even in het zwembad afgekoeld en om 13.30 uur een outlet ingedoken. Lekker koel daar. Een beetje gewinkeld, 2 mega pizza's besteld en gedeeltelijk opgegeten met z'n vijven en om 16.00 uur weer naar het hotel om ons op te maken voor de Elvis tribute show die om 18.00 uur zou beginnen in het V theater gelegen in Planet Hollywood. Eerst een stukje lopen naar de Strip en daar de bus genomen naar Planet Hollywood. Wat een spektakel overal, winkels en casino's in overvloed. De show was geweldig, naast ons zaten nog een vijftal dames die ooit de echte Elvis hadden gezien, ze vielen bijna in katzwijm. Na de show wat gedronken en toen met de bus verder de Strip af en af en toe eruit om de hotels te bewonderen. Op het laatst uitgestapt bij hotel Stratosphere waar je met de lift naar boven kunt en dan kun je op 400 meter hoogte over de stad kijken, fantastisch uitzicht. Wouter, Sanne en Laura deden daar nog een schepje bovenop en hebben de Big Shot gedaan, een vrije val (attractie) boven op de Stratosphere. Ik durfde niet te kijken.
En toen was het 22.00u en eigenlijk waren we redelijk moe maar hadden Downtown Vegas nog niet bezocht en dat konden we eigenlijk niet missen dus in de bus naar Fremont, het oude gedeelte van Vegas. Wat een bizarre wereld maar leuk om te zien. Om 23.45u weer met de bus naar de Strip, nog een gokje gewaagd in het Luxor en om 01.30 met de taxi terug naar hotel. Helemaal moe waren we van de hele dag.
De volgende dag om 9.00u vertrokken voor de langste rit van onze trip met de camper. We moesten maar liefst 600 km rijden. Omdat we een camper hebben gehuurd van Road Bear konden we niet door Death Valley (is regel van Road Bear dat in de maanden juli/augustus hun campers niet daar doorheen rijden ivm de hitte). Dus met een omtrekkende beweging richting Yosemite. Wat een lange rit, we hadden ook nog eerst boodschappen gedaan dus voordat we echt Vegas uit waren was het al wel 11.00 uur. Om 16.30u hebben we even de camper aan de kant gezet om een kort dutje te doen om bij te komen. Maar we waren om 18.30u op de camping in Lee Vining, een plaatsje dat aan het Mono Lake ligt. Dat is even voor het National Park Yosemite. Daar Canadezen ontmoet die in Mexico een ranch van 500 hectare hebben, zij hadden een sterrenkijker bij zich en waren erg enthousiast om ons de sterren en maan te laten zien, we hebben de ringen om Saturnus en de kraters op de maan kunnen zien!!
Nu zijn we na een lekker ontbijtje op weg naar North Pines, onze volgende en op een na laatste campground. Sanne heeft nog even met haar jarige moeder gebeld. Vanaf deze kant; Therese van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
We zijn benieuwd naar de grote sequoia's en of we beren gaan zien!
De temperatuur is hier heerlijk.
Groetjes van ons
Yosemite
Weer een omgeving om U te te zeggen. De rit er naar toe was prachtig, mooie doorkijkjes, meren, bossen ect. Het was toch nog een rit van 2 1/2 uur dus na te zijn aangekomen op de campground en de regels over de beren te hebben aangehoord eerst wat gegeten en toen op pad. Helaas waren we net te laat voor de laatste bus naar Glacier Point waar we vanaf daar terug hadden willen lopen naar de camping, een wandeling van ongeveer 8 kilometer. Dus op zoek naar een ander uitkijkpunt. En die hebben we gevonden alleen was het een best zware tocht. Maar het uitzicht was de moeite waard, we zijn gelopen naar Columbia Rock en dan heb je een mooi uitzicht over het dal. Het was wel 300 meter hoog en het pad was 1 1/2 kilometer dus een fors stijgingspercentage. Het is het eerste stukje van de Yosemite Falls Trail en die staat bekend als heel zwaar.
Maar goed, na de wandeling weer met de bus naar de campground waar Wouter en Sanne weer water hebben gepakt en zij zijn toen naar naar Mirror Lake gelopen in de hoop beren te spotten, helaas lieten deze zich niet zien. Wel lopen op de campground weer veel eekhoorntjes, herten en vliegen vogels af en aan. Toen Wouter en Sanne om 19.30u terug waren hebben we de barbecue weer aangestoken en lekker gegeten. Nog een wijntje en biertje erbij en om 22.00u bedtijd.
Terwijl ik dit is het 09.00u op zondag 23 augustus en gaan we straks op pad om de sequoia's te zoeken en daarna reizen we af naar Groveland, onze laatste bestemming van de camperreis. Daar gaan we de koffers weer inpakken en de camper schoonmaken zodat we drie maandagmorgen om 10.00u kunnen inleveren.
Morgen weer verslag uit de grote stad San Francisco!

1. Els:
    Gelukkig maar dat de verbinding de oorzaak was! Op naar San Fransisco! X
  2. Karin VP:
    Gelukkig!!
    Jullie zijn er weer!
    Het blijft geweldig hè?!
    Maar het eind van de reis komt in zicht, en dan wil ik graag alles 'live' horen.
    Geniet nog van de laatste dagen!
  3. Andre en Mieke Assink:
    Wat een belevenis!!
    Geniet van de laatste dagen.
  4. Papa:
    25 augustus 2015
    wat een mooie camper hebben jullie, prachtig. nou morgen naar San Fransisco en daar moet je natuurlijk een ritje maken met de cabel car ,heel mooi, nog veel plezier